niedziela, 1 kwietnia 2012

Benchmarking

Benchmarking

Autorem artykułu jest Bogdan Łagodziński


Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie.

Benchmarking jest koncepcją zarządzania polegającą na uczeniu się od najlepszych. Można ją odnieść do wszystkich sektorów działalności firmy. Obejmuje także marketing. Banchmarking przynosi korzyści, o ile wdrożenie zmian, a przede wszystkim opracowanie zmian jest przeprowadzane rozsądnie. Za wzór najlepiej wybrać firmę działającą w tej samej branży i podobnej wielkości. W przeciwnym razie wskaźniki z danej firmy nie będą pasowały do odmiennych warunków wewnętrznych firmy, a także zewnętrznych. Narzędzia marketingowe należy dopasowywać do indywidulanych potrzeb firmy. Być może marketing szeptany to będzie najlepsza reklama internetowa, ale można wziąć przykład z podobnej firmy i oprzeć marketing przede wszystkim o promocje stron poprzez pozycjonowanie stron.

Popularny marketing wirusowy rozpowszechnia przekaz reklamowy głównie przez mailing i portale społeczności internetowej. Tradycyjny marketing w akcjach promocyjnych wykorzystuje różne gadżety, które są bezpośrednią reklamą firmy lub produktu. Są to przedmioty typu czapeczki, koszulki, długopisy lub smycze. Okazuje się, że w Internecie też można prowadzić gadżetowe kampanie reklamowe, a gadżety sieciowe mają bardzo konkretną postać. Na pewno agencja interaktywna doradziłaby wykorzystanie w promocji wirusowej takich narzędzi jak tapety na pulpit, wygaszacze ekranu i gry interaktywne. Gadżety to świetna reklama, ponieważ łatwo zapadają w pamięć i są trafnie kojarzone z firmą, która je podarowała. Ułatwiają konsumentowi identyfikację firmy poprzez specyficzne cechy.


Nieustannie rozwijający się marketing w Internecie powoduje zagęszczenie reklam w tym medium. Reklamy telewizyjne straciły swoją moc oddziaływania, ponieważ stały się zbyt powszechne i są emitowane w momentach, gdy po prostu przeszkadzają w oglądaniu telewizji. Również reklama w internecie nie przekonuje wszystkich użytkowników sieci.  Natykamy się na nią na każdej stronie. Czasem wyskakuje, gdy się tego najmniej spodziewamy i nie daje się zamknąć. Banery są najmniej lubiane, ponieważ nie wiadomo, do jakiej strony przekierowują. Nie licząc marek już dobrze rozpoznawalnych. Przez to taka reklama staje się mniej użyteczna. Użytkowników przekonują tylko banery z bardzo interesującą grafiką. Poza tym nadmierna ilość reklam nie pozwala skupić się na konkretnej treści.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz