piątek, 6 kwietnia 2012

Aby pobrać plik musisz się zarejestrować!

Aby pobrać plik musisz się zarejestrować!

Autorem artykułu jest Krzysztof Dmowski


O tym, że naiwność ludzka nie zna granic pisałem już wielokrotnie i z tęsknotą wspominam czasy, kiedy można było bez najmniejszych problemów, znaleźć i pobrać wszystko co było potrzebne.

Dziś wiele nielegalnych rzeczy umieszczonych w Internecie posiada „nowego” właściciela, który czuje się autorem pliku do tego stopnia, że nie rzadko pobiera z tego korzyści finansowe. Rozumiem reklamę, ona rządzi światem, ale nie rozumiem potrzeby wyłudzania informacji nie tylko o użytkowniku, ale i o komputerze.

Z powodu zepsutego napędu DVD usiłowałem znaleźć crack do gry, żeby nie występowała potrzeba używania płyty. Niestety, wszędzie gdzie rzekomy plik ma się znajdować, należy się zarejestrować, czyli podać e-mail, a potem poczekać na wiadomość i potwierdzić adres przez kliknięcie linku, dzięki czemu właściciel strony posiada nie tylko mój adres e-mail, ale również mój numer IP.

Znając mój numer IP ktoś nie ma problemu żeby podrzucać mi odpowiednie pliki, które mają na celu wyciąganie informacji z mojego komputera. Dla kogoś, kto dobrze zna się na programowaniu, żadne zabezpieczenia nie stanowią najmniejszej granicy.

Tylko niewiedza użytkowników pozwala na takie działania, bowiem szukając czegoś z reguły dajemy się nabrać na rejestrację. Ktoś może to różnie tłumaczyć, ale osoba, która zna zasady funkcjonowania komputera, doskonale wie o tym, że umieszczając byle posta na jakiejkolwiek stronie internetowej, zostawiamy tam ukryty (lub jawny) adres IP i dzieje się tak tylko dlatego, żeby łatwo było w razie potrzeby namierzyć komputer z którego taki post został wysłany.

Oczywiście jest wiele poważnych serwisów internetowych, gdzie rejestracja pozwala na tworzenie profilu, ale nie przesadzajmy, że w chwili kiedy pobieram jakikolwiek plik informacyjny, czy darmowy program lub demo, muszę zostawiać,  tymczasowemu właścicielowi pliku, wszystkie swoje dane.

---

Krzysztof Dmowski
http://www.kdpowiesci.republika.pl/

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz