niedziela, 1 grudnia 2013

Marketing sieciowy… 5 kryteriów jak ocenić czy firma ma dobry plan marketingowy?

Marketing sieciowy… 5 kryteriów jak ocenić czy firma ma dobry plan marketingowy?


Autor: Ewa Maria Szulc


Wiele czynników trzeba wziąć pod uwagę przy dokonywaniu wyboru. Jak wybrać taki, który daje możliwość jak najwyższych zarobków? Z tego artykułu dowiesz się jak oceniać plan marketingowy firmy marketingu sieciowego, aby jak najwięcej zarabiać i zminimalizować ryzyko. 


Plany wynagrodzeń czyli tzw. plany marketingowe mogą być naprawdę trudne do oceny. Zanim wybierzesz firmę i plan marketingowy, dowiedz się co brać pod uwagę.    

** Czy możesz od razu zacząć zarabiać **

Niektóre plany marketingowe skonstruowane są w taki sposób, że dają największe możliwości zarabiania największym dystrybutorom czyli osobom, które mają zbudowane największe sieci dystrybucyjne. To bardzo dobra strategia, bo właśnie te osoby powinny być najbardziej wynagradzane za największy wkład w budowanie biznesu. Upewnij się, że najwięksi dystrybutorzy są naprawdę dobrze wynagradzani w firmie, którą zamierzasz wybrać, bo gdy dotrzesz na szczyt, chcesz mieć źródło dochodu pasywnego, a nie pracować i pracować.

Jest jeszcze jedna ważna cecha planu marketingowego – powinien dać zarobić również osobom na starcie. Plany, które nie dają możliwości zarabiania osobom zaczynającym, charakteryzują się stosunkowo wyższym odsetkiem rezygnacji. Szukaj planu, który oferuje bonus na szybki start.

** Czy firma jest wystarczająco dokapitalizowana **

Każda firma marketingu sieciowego zarabia na kilka sposobów. Na produkcie, na opłatach członkowskich, licencjach, szkoleniach i narzędziach marketingowych. Firma, która wypłaca swoim dystrybutorom sowitą część tego co sama zarabia, a jednocześnie zostawiając sobie środki wystarczające na dalszy rozwój, to właśnie firma, z którą warto związać się na dłuższą metę. To ważne, bo nie chcesz wiązać się z firmą, która splajtuje. Szkoda czasu i wysiłku dla firmy, która nie płaci sobie należycie.     

Wybierając firmę przyjrzyj się, gdzie zarabia pieniądze i jak prowadzi swoje interesy. Praktyczny przykład: jeśli firma ustawia cenę katalogową produktu na poziomie 100 zł, daje od tego permanentne rabaty 50%, to daje to rzeczywistą cenę katalogową 50 zł. Od tego należy liczyć ok. 30% obniżki do cen hurtowych czyli cena hurtowa wynosi ok. 35 zł. Jeśli w sumie, wypłaca z tego jeszcze 80% wynagrodzenia dystrybutorom, to raczej nie wiąż się z taką firmą.

Sprawdź czy firma udostępnia dystrybutorom towar na kredyt lub z odroczoną płatnością – może to wyglądać pozornie na korzystną praktykę, jednak ilość nieściągalnych zobowiązań zwykle jest dosyć wysoka i może odwrócić się przeciwko firmie.

Nie chcesz również wiązać się z firmą, która wypłaca swoim dystrybutorom ok. 20% tego co jest jej przychodem, bo raczej w niej nie zarobisz - szukaj złotego środka.     

** Jakie są wymagane zakupy **

Niektóre z firm marketingu sieciowego wymagają regularnych zakupów i to jest w porządku, bo firma musi być odpowiednio dofinansowana. Jednak przed wyborem firmy zastanów się, czy firma sprzedaje produkt, którego będziesz rzeczywiście używać. Co więcej, czy jest to produkt, którego będziesz używać nawet w okresach kryzysowych. Sprawdź jakie są ilości wymaganych zakupów. Pomyśle czy zużyjesz produkt, czy raczej będziesz zapełniał nim garaż?

** Czy plan wynagrodzeń jest zrozumiały? **

Nie musisz zrozumieć w pełni planu marketingowego i systemu rozliczeń w ciągu pierwszego roku działania. Jeśli po roku nadal masz problem z wytłumaczeniem planu marketingowego to nie jest dobrze – firmy z planami marketingowymi trudnymi do zrozumienia i trudnymi do wytłumaczenia, z czasem raczej się zwijają, niż rozwijają.

Nie jest także pozytywne, jeśli zorientujesz się w ciągu pierwszego roku, że firma wprowadza  zmiany w planie. Stabilność daje poczucie bezpieczeństwa, a majstrowanie przy planie budzi zbyt wiele znaków zapytania.  

** Czy firma oferuje dziedziczenie numeru dystrybutora **

To bardzo ważne, aby firma oferowała możliwość przekazania dzieciom lub innym członkom rodziny tego wszystkiego, co się wypracowało. Nie każda firma to oferuje. Sprawdź czy firma z jaką zamierzasz się zawiązać przewiduje dziedziczenie. 

Wybór firmy z dobrym planem marketingowym jest ważne, ale pamiętaj, że jest to tylko jeden z ważnych czynników wyboru.


Pobierz darmowy raport "Czy marketing sieciowy to dobry pomysł na biznes w Polsce?" i zapisz się na porady jak dobrze zacząć w tym biznesie - http://www.mlmy.info

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz