środa, 27 marca 2013

Delikatesy internetowe coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów

Rynek e-commerce stale się powiększa, oferując możliwość nabycia coraz bardziej różnorodnych produktów. W ostatnich latach w e-handlu zaistniał dość mocno także sektor FMCG, do którego zaliczają się m.in. artykuły spożywcze. 


Ze względu na coraz lepsze rozwiązania logistyczne (w przechowywaniu i dostawie produktów), delikatesy internetowe mają obecnie szansę na sprawne i opłacalne funkcjonowanie.

Branża spożywcza w Internecie

Branżę spożywczą w Internecie tworzą sklepy spożywcze (często istniejące wyłącznie wirtualnie) oraz sieci marketów, które udostępniają kanał sprzedaży online tylko jako dodatkową możliwość nabycia ich produktów. Oprócz sklepów ogólnospożywczych, rozwijają się także sklepy specjalistyczne, np. z wysokogatunkowymi alkoholami, produktami ekologicznymi czy regionalnymi (które - niekiedy - trudno jest znaleźć w sklepach stacjonarnych). Działalność spożywczych sklepów internetowych skupia się przede wszystkim na terenach dużych miast, ale nie jest to reguła – czasami dowóz świeżych towarów oferowany jest także w okolicy dużego miasta. Klientami takich sklepów są zarówno osoby indywidualne, robiące zakupy tylko na potrzeby swojego gospodarstwa domowego, jak i – coraz częściej – firmy zamawiające zaopatrzenie spożywcze do biura.

Delikatesy internetowe - od produktów sypkich do pieczywa i mięsa

Zaufanie konsumentów do robienia zakupów spożywczych online rośnie. Początkowo klienci, którzy decydują się na skorzystanie z oferty sklepów internetowych, często wybierają asortyment łatwiejszy w przechowywaniu i transportowaniu, taki jak produkty sypkie, np. ryż czy kasza. Mając pozytywne doświadczenie w realizacji pierwszych spożywczych zakupów internetowych, później klienci umieszczają na swoich listach zakupowych także inne produkty - takie, których czas przydatności do spożycia jest stosunkowo krótki: nabiał, ryby, mięso, pieczywo, owoce, warzywa... Internauci coraz częściej doceniają możliwość robienia spożywczych zakupów online nie tylko w kontekście cotygodniowego regularnego uzupełniania zapasów domowych, ale także w kontekście tego, że nie muszą już wychodzić rano po bułki na śniadanie, gdy na dworze jest mróz albo pada deszcz. Wszystko można teraz zamówić z dostawą do domu i to na konkretną godzinę… świeże pieczywo, jaja, wędlina… czy co tam sobie tylko wymyślimy na pyszne pierwsze śniadanie. Nie trzeba wychodzić, tracić czasu, dźwigać – same korzyści!

Walka sklepów internetowych o klienta

Klient decydujący się na zakupy internetowe oszczędza swój czas, wybiera produkty do kupienia w komfortowych warunkach - nie musi czekać w kolejce do kasy albo przeciskać wśród stłoczonych w ciasnych alejkach klientów w poszukiwaniu upatrzonego towaru. Delikatesy internetowe walczą o klientów szerokim asortymentem, zasięgiem, cenami, a także sposobem dostawy - ważne jest to, jak dobrze są zabezpieczone produkty w trakcie dowozu, jak szybko można oczekiwać na realizację zamówienia i z jaką dokładnością można określić czas dostawy. Zwiększająca się konkurencja w tej branży sprawia, że jednak to przede wszystkim jakość i świeżość produktów się liczy i to musi być bez zarzutu!


Przedrukowano z artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz